Martin Pihl

E-handel blog

Martin Pihl

Small Business vækst

Business

Small-BusinessMin gode familie som har arbejdet masser i butik og dermed også har købmandserfaring mv, har absolut ingen erfaring med forretning online.

Ikke desto mindre syntes de, at de nu ville kaste sig over e-handel!

Det skal jeg selvfølgelig nok hjælpe med, og kender jo et par tricks eller to. Især på marketingsdelen hvor udfordringen som lille butik er at skabe nok vækst og tjene penge på det.

Det er SÅ nemt at kaste sig over en eller anden marketingsaktivitet, men der er som regel opstartsudgift, og der er heller ikke andet, der er sikkert, end udgiften til klik mv. Der er absolut ingen garanti for, at det giver det salg, det skal.

Melder man sig til Pricerunner, Google Adwords, Shopping eller andet, er det eneste man kan være sikker på, at det koster noget per klik. Men rammer man rigtigt? Rammer man målgruppen? Køber de noget?

Selvfølgelig arbejder vi med en ROAS – return on ad spend. Altså hvor meget tjener vi på de penge vi bruger. Ikke en CPO, Cost Per Order, med mindre man er helt sikker på ordrestørrelsen. Men to måneder med en dårlig ROAS gør altså ondt på en lille biks.

Det bliver en sjov udfordring for dem – de skal i øvrigt sælge gaver online og hedder Ønskebasen 😉

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *