Martin Pihl

E-handel blog

Martin Pihl

At tabe for at vinde

LauRie
Nyhedsbrev

LauRie JeansEndnu en gang er jeg gået ind i tekstilbranchen 🙂 Denne gang er det hos tøjvirksomheden LauRie A/S, som er en af Nordens førende bukse-mærker til kvinder.

LauRie sælger også andet end bukser, men de 1200 forhandlere fordelt på 20 lande er først og fremmest gode til at sælge vores bukser 🙂

Nu skal jeg så bygge LauRie’s online tilstedeværelse op. En uhyre spændende opgave i en 30 år gammel virksomhed der ingen erfaring har med det.

Vi starter med at tabe

Og sørme om jeg så ikke starter med at forære vores gode produkter væk! Men jo, den er god nok. Vi vil så gerne have nogle flere modtagere af vores nyhedsbrev, så vi kan begynde at fortælle meget mere om de ting, vi står for. Så derfor kan man tilmelde sig LauRie’s nyhedsbrev og få chancen for at få vores jeans helt gratis! 🙂

En af de meget spændende ting ved at bygge LauRie op online, er hele kommunikationsopgaven. For LauRie er nemlig kompliceret at videreformidle.

Med Nordens største og mest avancerede bukseprogram i alle mulige forskellige længder, fittings, farver, former osv, er der rigeligt at forklare. Noget der er rigtigt let i en fysisk butik, men særdeles svært online når der ikke er tid og plads til en masse forklaringer, og tingene skal forstås intuitivt.

LauRie’s tøj er også bæredygtigt produceret i Europa. Det er endda ØkoTex certificeret, hvilket vil sige, at man som kunde har en garanti for, at det produkt man køber er fri for kemikalier, og alle ting og elementer i processen er produceret bæredygtigt. Det er en garanti man får. Når man køber tøj andre steder, får man med andre ord ikke den garanti, at det tøj man lægger ovenpå sin hud ikke er produceret ved brug af og indeholder en masse kemikalier.

En anden uhyre spændende udfordring med at føre et monobrand tøjmærke online, er at navigere i den ekstreme konkurrencesituation der er. Vi kan jo ikke konkurrere med de store spillere på klilkpriser, Google placeringer osv. Så hvordan skal vi så skabe synlighed, trafik og vækst og samtidigt holde det profitabelt? Spændende opgave 🙂

Jeg kommer til at fortælle lidt om processen hos LauRie den kommende tid, så stay tuned!

Hvis du selv arbejder med nyhedsbreve, eller jeres virksomhed skal i gang med at gøre noget i den retning, så har jeg her skrevet denne guide til nyhedsbrev systemer. Den prøver at vise de vigtigste systemer, i som dansk virksomhed bør forholde sig til. Valg af dette system er altid subjektivt og afhænger af jeres ambitioner, budget, kompetencer, ressourcer tilgængelig. Men hvis i researcher ud fra denne liste, så vil i være godt dækket.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *